Není žádným tajemstvím, že streamovací služby jako Netflix, Hulu či Amazon “kradou“ diváky klasickým televizním stanicím. Tajemstvím ovšem bylo, že televizní společnosti podporují a omezují rivalské služby na “požádání“. Poslední roky inaksovaly stanice NBC, CBS, ABC a další obrovské částky za reklamy od služeb jako Netflix, Hulu, a dalších. Jen Netflix za minulý rok utratil za reklamu přes dvě miliardy dolarů. Tyto reklamy neskrytě nabádaly diváky, aby přestali sledovat kalsickou televizi a přešli na streamovací platformy.
Streamovací služby mají své reklamy i při nejlukrativnějších přenosech, jako např. při Super Bowlu. Při letošním předávání cen Emmy jste mohli zaznamenat reklamy na filmové pokračování Perníkového táty od Netflixu, či reklamy na Disney+ a Apple TV+. Jenomže nyní do celého procesu vstoupl Disney a nechal reklamy na Netflix zablokovat na stanicích ABC, Freeform a FX. Disney se rozhodl, že na spřátelených stanicích zkrátka nebude podporovat ostatní streamovací služby a to především Netflix, který po spuštění Disney+ bude největším konkurentem.
Zdá se, že Disney se rozhodl využít všechny své možnosti, jak propagaci na konkurenční služby omezit. Jenomže Netflixu a dalším zbývá stále hromada alternativ, jak propagovat své služby. Stále zbývá i několik velkých televizních stanic, včetně sportovního kanálu ESPN (který vlastní Disney), kde reklamy na Netflix budou i nadále vysílány. Je ovšem otázkou, jestli se Disney nebude snažit přitlačit i na další televizní stanice, aby vysílali především reklamy na jeho streamovací službu. Kapitál na to rozhodně má.
Zdroj: Variety