NĚCO NA ROZBĚH
V následujících řádcích si připomeneme pestrou směs seriálů prostřednictvím jejich úvodních titulků. V době obrovské seriálové produkce se i úvodní sekvence stává jedním z výrazových prostředků dávajících dílu ráz. A přetočit mnohé z nich je téměř hřích. Pokud jde o vás, jaké dojmy ve vás zanechají vyšperkované titulky z následující přehlídky?
Narcos. Nelehké téma drogových kartelů, narkobaronů a o jejich dopadení snících agentů uvádí odlehčené intro s bolerovým hudebním doprovodem a pár záběry skoro jako z dovolené. (Které ze záběrů jsou ty dovolenkové, záleží na tom, jestli se cestujete pokochat hejnem plameňáků, nebo převézt pár kufříků kokainu).
Temný případ (True Detective). Podobně jako u seriálu Narcos. Ve folkovém duchu hrají The Handsome Family před epizodami detektivky z jižanské Louisiany. Přes siluety Matthewa McConaugheye a Woodyho Harrelsona se s baladickou ponurostí přehrávají různé výjevy. Co se však Louisiany týče, nelze nevzpomenout třeba upírskou Pravou krev (True Blood), která život městeček amerického venkova prokládá rozhodně smyslnějšími záběry, než jsou zachmuřené tváře vyšetřovatelů Temného případu.
Dr. House. Znělka chtě nechtě známá snad ve všech našich domácnostech se nesnaží být ničím víc, než čím je – výčtem jmen stojících za vývojem seriálu. A přesto jde pro mnohé o povinných třicet sekund k víc jak stovce epizod podbarvených songem, který bude navždy evokovat nemocniční prostředí.
Noční recepční (The Night Manager). Hugh Laurie si může připsat druhý zářez v tomto výčtu, neboť je součástí i tohoto seriálu. Poutavá grafika titulků spojuje zdařilými vizuálními transformacemi zbraní s prvky bohatství a luxusu. V šesti epizodách série si lze během tohoto úvodu vždy všimnout něčeho jiného a zajímavého.