Složité a propracované filmové vesmíry, v nichž se jednotlivé postavy pravidelně potkávají, spojují a zase si užívají svých samostatných dobrodružství, jsou dnes díky obrovskému úspěchu Marvel Studios na seznamu úkolů každého velkého studia a podobné koncepty se začínají přesouvat i do světa televize. Krásným příkladem je třeba Hra o trůny, která po skončení hlavního příběhu co nejdříve nastartuje řadu spin-offů, která svět Západozemí bude i nadále rozšiřovat a dojit z něj peníze. Hlavní producent a jeden z režisérů seriálu Stranger Things Shawn Levy byl nyní v rozhovoru pro Comicbook.com dotázán, zda něco podobného plánují udělat i se svým seriálem a jeho odpověď zní překvapivě ne.
Podle Levyho nemá on ani hlavní dva tvůrci seriálu Matt a Ross Dufferovi naplánované žádné spin-offy, prequely ani nic v tom smyslu a určitě nechtějí seriál zbytečně natahovat. Momentálně pracují na několika dalších řadách, ale příběh mají dopředu vymyšlený a nehodlají ho nijak nastavovat, jen aby ze seriálu vyždímali řady navíc. Podle předběžných odhadů poběží Stranger Things po čtyři až pět řad a pak prostě tečka. "Něco pod pojmem velká franšíza na Netflixu ani neexistovalo, dokud jsme nepřišli se Stranger Things. Nejde si nevšimnout, jak neustále rosteme, když například začínáme vyrábět tematické zboží a uzavíráme dohody o reklamách. Jako velkou franšízu ale Stranger Things nevnímáme. Zatím jen chceme udělat pár dalších řad. Pro Netflix se ale jedná o možná nejpopulárnější značku, takže by rádi viděli, jak tyhle příběhy vyprávíme co možná nejdéle.“ Jak tedy sami vidíte v Levyho vlastních slovech, na žádné rozšiřování světa seriálu zatím ani nepomýšlí. Možnost dalšího rozšíření spin-offy a podobnými dodatky svými slovy úplně nevyloučil, ale aspoň v několika dalších letech nic takového určitě čekat nemáme.
V galerii najdete zajímavé fotky z natáčení první i druhé řady, které určitě stojí za pohled a pod článkem určitě nepřehlédněte ani video o stvoření hlavního monstra první řady, děsivého Demogorgona, vytvořeného kombinací praktických a digitálních efektů.
Zdroj: Comicbook.com