Letošní okurková sezóna našla svého spasitele. Je jím minisérie Ostré předměty se zvučnými jmény jak před, tak za kamerou. Na jakoukoli adaptaci knihy Gillian Flynn se budu těšit. Fincherova Zmizelá byla pro mě dokonalou adaptací, která přesně vystihla knihu do detailů i při umírněné dvouhodinové stopáži. Avšak jak se dá od této minisérie čekat, Ostré předměty by měly být ještě věrnější předloze díky osmihodinovým dílům. Stejnojmennou předlohu jsem pro tentokrát nečetl, ovšem již úvod ukazuje, že tady tvůrci nikam nespěchají a ve volném vypjatém tempu servírují velice zajímavý příběh plný neobjasněných tajemství.
První díl jsem měl tu čest vidět v týdenní předpremiéře na festivalu v Karlových Varech a byl jsem velmi mile překvapen tím, jak skvěle na velkém plátně tento projekt vypadá. Je to především práce režiséra loňských Sedmilhářek Jeana-Marca Valléeho (Demolice, Divočina) a jeho věrného kameramana Yvese Bélangera (Klub poslední naděje, Sedmilhářky). Tudíž o vypiplanou vtahující vizuální stránku a jistou režii je zde postaráno. Dalším nesmírným pozitivem je hlavní protagonistka v podání Amy Adams (Noční zvířata, Příchozí). Lepší herečku do této role snad ani tvůrci najít nemohli. Její tajuplná zdeprimovaná novinářka Camille Preaker, která vyráží do svého rodného města napsat reportáž o dvou zavražděných nezletilých dívkách, drží celý pomalý úvod v neustálém napětí.
Čím víc flashbacků první epizoda odhalí, tím víc vrstev se na příběh nabaluje a jasně ukazuje, že tato minisérie bude ještě tísnivější a napínavější, než zprvu čekáte. Finální scéna je pak onou temnou třešničkou na dortu, která vám nedá spát, a budete nedočkavě vyhlížet další epizodu. Napínavé atmosféře nahrává i skvěle zvolený hudební doprovod, který mi po vzoru Big Little Lies hrál v uších ještě několik hodin po zhlédnutí. Kromě Amy Adams mě nejvíce uhranula Sophia Lillis (Beverly z hororu To), která hraje mladou Camillu (Amy Adams). Takovou podobu mezi dvěma herečkami jsem nikde jinde neviděl. Tento casting je zkrátka trefou do černého na všech frontách.
Osobně na Ostrých předmětech jen těžko shledávám nějaká negativa. Za jediný šrám na kráse bych mohl označit až příliš pomalý rozjezd, který si udržuje tempo díky hereckým výkonům a opojné kameře, ale již nezvládá naplno držet očekávání po scenáristické stránce. Ne že by scénář byl v úvodu nelogický či nezajímavý, jen by to chtělo v následujících epizodách šlápnout na plyn a odhalit alespoň část tajemství a nerozvíjet jen neustále další znepokojivé flashbackové náhledy do trýznivé minulosti hlavní hrdinky. Jelikož se však jedná o adaptaci knihy Gyllian Flynn, tak doufám, že hvězdní tvůrci vědí, co činí a že tato minisérie bude vskutku tou očekávanou celistvou důkladnou adaptací.
Suma sumárum je úvod Ostrých předmětů napínavou podívanou, kde každá postava schovává kostlivce ve skříni, který může kdykoli vyskočit a ještě víc zamotat spletitý příběh odehrávající se ve dvou časových rovinách. První díl díky výbornému filmovému vizuálu a důkladnému thrillerovému rozjezdu láká k dalšímu zhlédnutí, a pokud stejně jako já nemáte na co v letních měsících koukat, tak Ostré předměty by mohly být onou perfektní volbou, která vám po zhldénutí nedá spát.
Premiéra první epizody se uskuteční v neděli 8.7. na HBO. V galerii si můžete prohlédnout oficiální promo fotografie a screeny z upoutávek.