Od roku 2002 americká kabelová stanice FX sleduje, jak se vyvíjí americký seriálový trh. A protože drtivá většina těch nejpopulárnějších a nejsledovanějších seriálů pochází právě z USA, je zajímavé se na ten vývoj podívat také. Žijeme v době vrcholné televize, kdy každý rok vzniká větší a větší množství sérií. Šéf FX John Landgraf předpověděl, že letos vznikne 520 nových seriálových sérií, ale nakonec se seknul. Bylo jich „jenom“ 495. Kulatou pětistovku se tak podaří překonat až příští rok. Proč neříkáme „může“ překonat? Protože počet seriálů každoročně stoupá už opravdu dlouho a příští rok navíc otevřou krám nové služby, jako jsou Disney+, služba Applu a potenciálně také služba AT&T (Warneru). Bez nového obsahu se to neobejde.
U online služeb chvíli zůstaneme. Ty letos vyprodukovaly celkem 160 nových seriálovových sezon a porazily tak jak vzduchem šířené televizní stanice (146 nových seriálů), tak základní kabelové stanice (144). Prémiové kabelové stanice (ty s vyšším poplatkem, bez reklamy, jako je HBO) VOD služby počtem nových sérií porazily poprvé už v roce 2015. A i když HBO pod novým vlastníkem má za úkol počet vyrobených seriálů výrazně navýšit, prémiové kabelové stanice tím čtvrtým vzadu už zůstanou asi vždycky – přeci jen jich není mnoho, jejich počet neporoste a soustředí se spíš na kvalitu než na kvantitu.
Nijak výrazně se nebude situace do budoucna měnit u vzduchem šířených stanic (ABC, CBS a spol.). Ty mají každý týden pevně daný počet okének v programu, které je potřeba zaplnit. Čas od času seriál vystřídá pěvecká soutěž nebo fotbalový zápas, ale nijak výrazně tahle čísla skákat nebudou (od roku 2011 byl výkyv od 116 po 150 sérií, to není nic dramatického). Zásadní schod můžeme očekávat snad jen po dokončení odprodeje studia 20th Century Fox společnosti Disney. Kvůli antimonopolním zákonům Disney nedostane televizní stanici Fox. Ta však bude odříznuta od výrobní společnosti, která připadne právě Disneymu. Předpokládá se tak, že Fox bude daleko více spoléhat na reality shows, sport či zpravodajství.
Největší pohyb můžeme čekat na základní kabelovce. Právě té totiž nejvíc lidí prchá na všechny Netflixy a Amazony. Američané si ve velkém předplácejí podobné služby a ruší kabelovou televizi kompletně, protože už balíček stovek obskurních programů prostě nepotřebují. HBO si zaplatí zvlášť skrz službu HBO Go, a že přišli o patnáct kuchařských a třicet hudebních stanic, je jim naprosto jedno. Jen od předchozího roku u základní kabelovky spadl počet vyrobených seriálů ze 175 na 144, a to zkrátka proto, že zanikají celé stanice nebo minimálně jednotlivé kanály výrobu vlastních seriálů vzdávají, protože se to v nabité konkurenci nevyplatí.