Mnoho filmových analytiků předpovídá, že budoucnost zábavního průmyslu aktuálně více a více směřuje ke streamování a sledování filmů a seriálů z pohodlí domova. Diváci kina navštěvují jen několikrát do roka, aby věděli, co nového se stalo v jejich oblíbené velkofilmové sérii, a na všechno ostatní si bez problému počkají a raději zabijí trochu času u Netflixu, HBO GO a podobných internetových platforem. Většina velkých hollywoodských studií si narůstající konkurenci uvědomuje, a hodlá proto co nejdříve přivést na trh své vlastní streamovací služby. Nejrychleji se tohoto úkolu zhostil tržební gigant Disney, který během letošního roku odstartuje svou zbrusu novou aplikaci Disney+. A podle nových průzkumů berou celou situaci odpovědně a nemají v plánu na ničem škudlit peníze.
Redaktoři ve Variety se dostali do kontaktu s průzkumníky filmového trhu a probrali s nimi, kolik by Disney mělo vlastně vysolit. Studio plánuje nalákat potenciální předplatitele hlavně svými filmovými značkami jako Marvel či Star Wars, na jejichž základě zrovna teď vytváří celou řadu minisérií a seriálů. Superhrdinské bitvy a vesmírná dobrodružství ale bez solidního rozpočtu prostě pořádně nenatočíte a Bob Iger, generální ředitel společnosti, navíc dodal, že pro začátek se rozhodně hodlají soustředit raději na kvalitu svého programování než na jeho kvantitu. Jen za originální tvorbu za rok 2019, přičemž oficiálně se zatím točí pouze seriál Mandalorian, prý Disney podle analitiků na svou novou službu obětuje 500 milionů dolarů. Už dříve jsme slyšeli, že jednotlivé minisérie o osmi až deseti dílech mají vyjít přibližně na 100 milionů, tak uvidíme, jaké další projekty studio letos na své službě chystá. Po odečtení sta milionů za Mandaloriana totiž ještě krásných čtyři sta zbývá. Tak uvidíme, jestli se investice nakonec vyplatí. V galerii omrkněte fotky z prvního Star Wars seriálu od Jona Favreaua, který nám Disney později v roce nabídne.
Zdroj: Variety