Finále oblíbeného sitcomu Teorie velkého třesku se blíží a diváci dychtivě vyhlížejí, jakým způsobem se s hrdiny rozloučíme. Stanice CBS si je vědoma, že poslední epizoda přiláká mnohem větší množství diváků, než jednotlivé díly v průběhu série, proto se rozhodla razantně zvýšit cenu za reklamu, která bude uvedena během vysílání epizody. Za 30 sekund (jeden standardní spot) si bude účtovat 1,2 až 1,5 milionu dolarů. Což je v přepočtu částka asi 28 až 34 milionů korun.
Pro porovnání, u ostatních epizod 12. série se za stejný čas pro reklamní spot platilo 258 500 dolarů, což je necelých 6 milionů korun. CBS věří, že seriál je stále natolik oblíbený, že přiláká k obrazovkám hodně lidí. A to i v dnešní době streamovacích služeb, kdy si můžete epizodu pustit v podstatě kdykoliv.
Vysoké ceny za reklamu v posledních epizodách ale nejsou žádnou novinkou. Stanice NBC si už dříve za 30 sekund reklamy během finále svého pořadu Show Jerryho Seinfelda účtovala částku v rozmetí od 1,4 do 1,8 milionů dolarů. Stejná stanice si za reklamu při finále Přátel účtovala 1,5 až 2,3 milionů. 1,3 milionů za reklamu u poslední epizody seriálu Raymonda má každý rád si nechala zaplatit CBS, stanice produkující Teorii. A to se samozřejmě bavíme o dobách dávno minulých, kdy měl dolar vyšší hodnotu.
Částky se v oblasti finálních epizod zkrátka pohybují v astronomických výškách a někdy dosahují cenám za reklamu u sportovních vysílání, která bývají nejdražší vůbec. Poslední dvojepizoda Teorie velkého třesku, která zakončí příběh Sheldona, Leonarda, Penny a jejich přátel, bude vysílána 16. května.
Zdroj: Variety