Jestliže se budeme bavit o výtkách k osmé/poslední řadě Hry o trůny, tak asi nejčastěji se kritika týkala chování postav. U některých měli diváci dojem, že tvůrci úplně ignorovali jejich několik řad dlouhý vývoj a postavy se chovaly naprosto nelogicky.
Hodně často padalo jméno Daenerys Targaryen (Emilia Clarke), která se i přesto, že se Královo přístaviště vzdalo, rozhodla vypálit město s pomocí svého posledního přeživšího draka. Bylo ale mnoho diváků, kteří kvůli tomu byli naštvaní, protože to podle nich úplně znehodnotili to, jak filmaři s postavou pracovali v minulých řadách. Jiní tvrdí, že to nebylo překvapením - přece jen je Daenerys součástí linie Targaryenů a to není rod, který by byl proslulý svou psychickou vyrovnaností. Krom toho se už v minulosti Matka draků zachovala několikrát poměrně chladně a bezcitně.
Nicméně, tvůrci prostě dostali za vražedné šílenství Daenerys za uši. Ovšem, režisér těch nejvelkolepějších akčně orientovaných epizod Hry o trůny (včetně The Bells, ve které se odehrálo zničení Králova přístaviště) Miguel Sapochnik rozhodnutí scenáristů brání:
„To, jak se chová k lidem a její přesvědčení vždycky musely vést k jejímu pádu. Už o sobě nepochybuje. A pochyby o tom, zda se rozhodujeme správně jsou součástí toho, co z nás dělá lidi. To, že o sobě nepochybuje z ní podle mne dělá člověka, který není duševně zdráv.“
Pak už se podle Miguela Daenerys a drak stávají jedno a následnou destrukci zažíváme z pohledu lidí na zemi. Režisér tak chtěl maximálně podtrhnout strašlivost celé situace. Diváci (nebo část diváků) celou dobu toužili po pomstě, kterou Daenerys zosobňuje. Teď je pomsta tady v plném rozsahu, v celé svojí hrůzostrašnosti, aby si každý divák mohl plně uvědomit, po čem čem to vlastně toužil, a že to možná nebyla úplně správná emoce. Pád Daenerys je tak součástí seriálového podobenství o tom, kolik bolesti všechno to soupeření o moc vždycky nakonec způsobí.
Zdroj: IndieWire