Streamovací společnost Netflix vsadila velmi sympatický model a to ten, že nezveřejňuje jednotlivé epizody svých seriálů s odstupem, ale vypouští do "světa" celé řady seriálů najednou.
A pro diváky je to rozhodně pozitivní věc, nemusejí čekat na další díly několik dnů. U tohoto přístupu se pak inspirovaly i jiné streamovací společnosti, ale ne všechny.
Jak bylo řečeno, pro předplatitele je to fajn, ale z ekonomického hlediska to úplně vhodný přístup není. Nemotivuje to předplatitele k tomu, aby si platili službu na další měsíce, když své oblíbené seriály mohou zhlédnout za víkend. A kolem sérií zveřejňovaných najednou nevytvářejí média takový povyk - zájem rychle utichá.
Dalo se tak tušit, že dříve nebo později začne Netflix přemýšlet o změně a zdá se, že to začalo. Objevily se informace, že Netflix testuje novou formu zveřejňování (novou pro Netflix, jinde je běžná) a to konkrétně u kulinářské show The Great British Baking Show.
Třicátého srpna měl premiéru první díl desáté řady. Ano, jen první díl. Stejně tak v případě talentové show Rhythm + Flow se počítá s tím, že každý týden bude zveřejněna jen jedna epizoda.
To samozřejmě znervóznilo některé diváky, kteří mají obavy z toho, že by to mohlo postihnout více sérií, nicméně Netflix na Twitteru vysvětlil své rozhodnutí následovně:
"Týdenní zveřejňování licencovaných pořadu (jako Great British Baking Show) není ničím novým a cílem je udržet vítěze Rhythm + Flow jako překvapení, zkoušíme něco nového! ale u dalších pořadů k tomu nedojde."
V dalším tweetu pak Netflix na dotazy, zda plánuje změnu strategie zveřejňování reagoval: "Neměníme."
Chce se říct, že zatím. Dá se tušit, že Netflix testuje reakci diváků a stejně tak se dá tušit, že to má souvislost s tím, že v listopadu odstartuje velký konkurent Disney+, který plánuje nabízet seriály po týdnu.
Na druhou stranu je nutné zmínit, že to není poprvé, co Netflix vsadil na podobný přístup. Především to platí pro pořady komiků a projekty vznikající v mezinárodní produkci. A zatím se to obešlo bez větší kritiky ze strany předplatitelů. Ovšem není těžké si představit, že pokud bychom se týdenního modelu dočkali například u Stranger Things a dalších seriálových hitovek, pak by byly nespokojené hlasy hodně slyšet.