Nějakou dobu se o tom šuškalo, ale teď je to oficiální. Společnost PPF, jejímž majoritním vlastníkem je nejbohatší Čech Petr Kellner, se dohodla na odkoupení společnosti CME (Central European Media Enterprises). Jedním z majoritních vlastníků dosud byla americká společnost AT&T, která mimo jiného vlastní také Warner. Obchod PPF přijde na 2,1 miliardy amerických dolarů (tedy zhruba polovinu toho, za kolik se před lety prodávaly Marvel nebo Lucasfilm), v současném přepočtu tedy asi 48,4 miliardy českých korun. Obchod ještě musí posvětit jednotliví národní regulátoři (CME má aktiva v pěti evropských zemích), ale předpokládá se, že by k dovršení obchodu mělo dojít v roce 2020.
CME v Česku vlastní stanice Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action a Nova Gold. Na Slovensku stanice TV Markíza, Markíza International, Doma a Dajto. Dále stanice v Bulharsku, Rumunsku a Slovinsku (celkem 30 stanic). Oficiálně nákup slouží k posílení telekomunikačního byznysu PPF. Petr Kellner k obchodu řekl:
„Nákupem společnosti CME, respektive jejích mediálních aktivit v pěti evropských zemích, sledujeme především cíl doplnit náš telekomunikační byznys ve střední a východní Evropě. Chceme využít synergie mezi tvorbou mediálního obsahu a jeho distribucí. Naším motivem je tedy především rozvíjení telekomunikačního a mediálního byznysu. CME je dobře fungující společností a po jejím převzetí neplánujeme žádné překotné zásahy do jejího fungování.”
Čeští společenští a političtí komentátoři upozorňují na to, že na celém obchodu je důležité především to, že další český miliardář si pořídil významné médium (zpravodajství TV Nova je stále nejsledovanější v zemi), skrze které může podporovat svoje obchodní zájmy. Pokud jde politika mimo vás, tak je na celé transakci pro čtenáře filmového/seriálového webu nejdůležitější asi opravdu především to, že PPF je vlastníkem O2, kde provozuje digitální televizi O2 TV, O2 TV videotéku a je výrazným hráčem na poli sportovních přenosů. Synergie CME s O2 by tak mohla v Česku dát vzniknout silnému účastníkovi v boji o diváckou pozornost, který se bude moci z lepší pozice utkávat s mezinárodními společnostmi, jako jsou Netflix, Apple či Amazon.