Kde jsou ty doby, kdy Netflix platil za svrchovaného streamovacího krále. V současné chvíli se musí ohánět, protože vznikají nové a nové streamovací služby, filmové společnosti stahují svůj obsah z knihovny Netflixu, aby ho nabídly skrze své platformy a navíc 12.11. (v Evropě výrazně později) odstartuje služba Disney+, která nabídne obrovské množství velmi lákavých titulů (např. od Pixaru, Marvelu, Lucasfilmu nebo National Geographic).
Stručně řečeno by šéfové Netflixu měli být nervózní, ovšem například bývalý výkonný ředitel společnosti Marc Randolph věří, že má Netflix "tajnou zbraň", která mu poskytuje výhodu:
"... jedinou věci, kterou Netflix dělá, je streamování a filmy. Jsou velmi disciplinovaní a soustředění. Když se podíváte na Disneyho, tak ten má nejen studio, ale také má zábavní parky a výletní lodě. Podívejte se na Apple, který má samozřejmě prodejny a hardware. Doba, kdy se začnu obávat o Netflix nastane tehdy, až Netflix přijde se zábavním parkem nebo telefonem."
Marc očividně věří, že receptem na úspěch je klasické "dělat jednu věc, ale pořádně." To, jestli má pravdu, se ale ukáže až v následujících měsících a letech.
To, že rozhodující je čas, věří i současná hlava Netflixu Reed Hastings:
"Rozhodujícím faktorem bude čas. Uslyšíte nějaká čísla uvádějící počet předplatitelů, ale s těmi si můžete pohrát, takže nebudou relevantní. Skutečným měřítkem bude čas, jak se zákaznící rozhodnou strávit svůj večer? Jakou kombinaci služeb se rozhodnou sledovat?"
Služeb začíná být opravdu velké množství, takže se jednotlivé společnosti budou muset hodně snažit, aby zaujaly. Ne všichni budou ochotni platit za několik streamovacích platforem, tím pádem je budou firmy muset přesvědčit, že jejich služba je ta pravá. Netflix vypadá, že ví, jak si udržet zájem předplatitelů, tak uvidíme, jestli má pravdu.