V listopadu spustilo studio Disney svou novou očekávanou streamovací platformu Disney+. Analýza z Wall Street nyní napovídá, jak za první měsíc svého provozu služba mezi diváky v Americe zabodovala a jak si vede v porovnání zavedeného Netflixu. Výsledky šetření prezentoval časopis Variety. Pracovali na něm výzkumníci z organizace Cowen & Co., kteří udělali během posledního měsíce průzkum mezi vzorkem dvou a půl tisíce amerických konzumentů.
Vyšlo jim, že ze všech dotázaných se jich 21 % v listopadu zaregistrovalo na Disney+. To v převedení na celou americkou populaci odpovídá 24 milionům předplatitelů. Nutno podotknout, že část z nich (8 milionů, tedy cca 34 %) jich za službu neplatí, jelikož telekomunikační firma Verzion části svým zákazníkům nabídla v rámci promo akce roční předplatné služby zdarma. Zbylých 66 % jsou podle analýzy běžní předplatitelé.
Dále průzkum odhalil, že relativně vysoký počet diváků (19,4 milionu, 80 %) má zároveň spolu s Disney+ předplacený také Netflix. Předpovídá také, že Disney+ bude důvodem, proč navíc okolo jednoho milionu zákazníků během aktuálního čtvrtého čtvrtletí letošního roku zruší či zrušilo své předplatné Netflixu. Celkem pak za toto období má z Netflixu odejít 5,1 milionu lidí, což se podle závěrů šetření ale zdá být pro službu zvládnutelné.
Podle svých vlastních dřívějších odhadů Netflix předpovídá za poslední kvartál letošního roku nárůst svých uživatelů o 7,6 milionu – 600 tisíc jich má být ze Spojených států a sedm milionů z celého zbytku světa. Analýza poukázala také na to, že se Netflixu daří minimalizovat vliv Disney+ svými většími originálními projekty, jako jsou aktuálně diskutované filmy Irčan, Manželská historie, 6 underground: Tajné operace, Dva papežové či seriály Zaklínač a Koruna.
Samo studio Disney před měsícem sdělilo, že den po spuštění začalo Disney+ odebírat přes deset milionů uživatelů. Společnost další údaje zveřejňovat neplánuje, vyjma pravidelných čtvrtletních hlášení.
Zdroj: Variety