Seriál The Mandalorian streamovací služby Disney+ se povedl. O tom svědčí profesionální recenze i hodnocení fanoušků. Popularita série z Hvězdných válek roste a roste a velkou zásluhu na tom má i postava, která se neoficiálně nazývá Baby Yoda, což je "padesáletiletý capart" pocházející ze stejného národa jako velmistr Řádu Jedi Yoda.
Bez ohledu na jeho obrovskou popularitu Disney zatím nenabídl oficiální předměty inspirované Baby Yodou, což je rozhodně nečekaný krok s ohledem na to, že před Vánoci by určitě šly "na dračku". To se ostatně potvrdilo, objevily se neoficiální hračky, které se prodávaly jako na běžícím páse.
Je tak jasné, že Disney přišel o nemalé peníze a podle odhadů analytiků jde o částku minimálně 2,7 milionů dolarů a to ještě někteří experti věří, že je to hodně skromný odhad.
Disney aktuálně umožňuje předobjednat si různé předměty s Baby Yodou (společnost používá jednodušší jméno a to "The Child"), ale budou dostupné až v řádu měsíců.
Asi vás napadne, jaký důvod měl Disney, aby se připravil o nemalou částku (i když pro Disneyho jsou necelé tři miliony bez přehánění drobné) a odpověď je jednoduchá, firma chtěla, aby byla postava překvapením, jejím záměrem bylo, aby lidé při sledování seriálu byli mile zaskočeni, až se objeví to malé ušaté roztomilé stvoření. Což bezesporu vyšlo.
Pro Disneyho to očividně bylo důležitější, než peníze z předvánočního prodeje hraček a dalších předmětů a dá se tušit, že i když budou oficiální seriálové suvenýry s Baby Yodou k dispozici za poměrně dlouhou dobu, stejně na nich společnost vydělá nemalé sumy.
Zdroj: CNBC