Streamovací gigant to nemá mezi narůstající konkurencí jednoduché. Netflix je sice stále streamovací jedničkou, avšak s nástupem Disney+ a chystanou službou HBO Max od konglomerátu Warner Media se jeho pozice nejsledovanější streamovací služby pomalu otřásá. Netflix se už brzy (některé smlouvy ještě pomalu dobíhají) nebude moci opřít o knihovnu filmů a seriálů, které za desítky let vyprodukoval Disney, Warner Bros. a další filmová studia, která tak budují vlastní platformy, a tak musí investovat enormní částky do vlastního obsahu, které v branži streamovacích služeb nemají obdoby.
Dle informací investiční banky BMO Capital Markets má v letošním roce Netflix v plánu utratit šílených 17.3 miliardy dolarů za vlastní seriálový a filmový obsah. To je pro informaci o dvě miliardy dolarů více než v loňském roce. Pro porovnaní, Disney má v plánu investovat “pouze“ jednu miliardu dolarů do originálního obsahu na své platformě Disney+. Warner Media pro původní obsah na službě HBO Max vynaloží dvě miliardy dolarů. Stejnou částku pak investuje i společnost NBCUniversal do připravované streamovací služby Peacock.
Netflixu nezbývá nic jiného než financovat vlastní seriálový a filmový obsah, jelikož se z jeho knihovny postupně vytrácí tituly od studií Disney, Warner Bros. a dalších, které mají vlastní streamovací služby nebo streamovací plány do budoucna a nehodlají prodlužovat Netflixu smlouvu na jejich filmotéku. Za rok 2019 vyprodukoval Netflix přes 802 hodin vlastního obsahu, což je nejvíce v historii této streamovací služby. A Netflix nehodlá ani v nejmenším brzdit. Dle predikcí BMO Capital Markets by Netflix v roce 2028 mohl utratit za původní obsah kolem 28 miliard dolarů.
Ovšem rozhazování Netflixu není jen tak. Streamovací gigant sice utrácí neuvěřitelné částky, avšak zároveň má velmi vysoké dluhy, které se každoročně navyšují. Netflix má v současné době dlouhodobý dluh v hodnotě 14.6 miliard dolarů, dodavatelům obsahu dluží přibližně 19.1 miliard a v loňském roce vydal velmi rizikové dluhopisy v hodnotě 2.2 miliard. Pro nás laiky se tyto absurdně vysoké částky mohou jevit jako vrávorající domeček z karet, a tak nezbývá než doufat, že Netflix má své rizikové podnikání pod kontrolou a že ho vzrůstající konkurence postupem času zcela nepotopí.
Příjemnou informací na závěr jsou budoucí plány Netflixu do budoucna. Poté, co Netflix dobyl Ameriku, se snaží dostat i do dalších světových regionů. Počeštění Netflixu nejen z ohledu titulků ale i dabingu budiž tomu příkladem. Kromě jednotlivých států Evropy se Netflix bude snažit v letošním roce proniknout i na asijský trh a začne tím, že expanduje svou službu do Jižní Koreje a bude produkovat korejský seriálový a filmový obsah.
Zdroj: Collider