Pokud jde o adaptace populárních předloh, tak je obvyklé, že je fandové sledují jestřábím okem a často nelibě nejsou větší i menší odklony od předlohy. To samozřejmě platí i pro seriál Zaklínač/The Witcher, který v prosinci minulého roku odstartoval na Netflixu.
Recenze novinářů nebyly vždy pochvalné a ani všichni diváci nebyli úplně spokojení, což dali hlasitě vědět v různých seriálových databázích i v internetových diskusích, nicméně pro Netflix šlo o úspěch, minimálně, pokud jde o sledovanost.
Streamovací služba sice obvykle nezveřejňuje konkrétní čísla sledovanosti, ale v minulosti dal Netflix vědět, že Zaklínač si vede skvěle a potvrzuje to i dopis, který společnost zaslala svým akcionářům, ve kterém tvrdí, že první řada má ambice stát se "nejúspěšnější první řadöu televizního seriálu" s tím, že v prvních čtyřech týdnech seriál přitáhl pozornost 76 milionů domácností/účtů.
Je to parádní číslo, speciálně pak s ohledem na to, že skrze jeden účet se na Zaklínače mohlo podívat více členů dománosti, takže reálně by mohl být počet lidí, kteří si seriál v prvních 4 týdnech pustili, ještě vyšší.
Na druhou stranu je nutné zmínit, že původně Netflix měřil sledovanost tak, že byl započítán účet, který viděl alespoň 70 % stopáže jedné epizody, nyní se to změnilo. Jak? To vysvětlil zmíněný dopis:
"S ohledem na to, že nyní nabízíme projekty, které mají odlišnou délkou - od krátkých epizod (například seriál Special s délkou cca 15 minut) až po dlouhé filmy (jako The Highwaymen se 132 minutami) - věříme, že informovat o sledovanosti založené na 70 % zhlédnutí jedné epizody seriálu nebo filmu, což jsme dělali v minulosti, nedává takový smysl. Nyní informujeme o domácnostech (účtech), které se rozhodnou jednoduše sledovat daný projekt."
To znamená, že jsou do sledovanosti započítávány účty, které si pustí alespoň dvě minuty z dané série nebo filmu, což by podle Netflixu mělo být dostatečně dlouhým časovým úsekem. Jestli taková metrika působí relevantně, necháme na vás.
Z dalších úspěšných seriálů byly zmíněny YOU (druhou řadu si v prvním měsíci pustilo 54 milionů účtů) nebo třetí řada Koruny/The Crown (21 milionů účtů). Žádný z nich se ale neblíží 76 milionům v případě Zaklínače. To ale neplatí v případě filmů, podívana Michaela Baye 6 underground: Tajné operace s Ryanem Reynoldsem má na kontě 83 milionů spuštění za první čtyři týdny.
Zdroj: EW