Českému uživateli nejsou krátké formáty cizí. Seriály s epizodami v délce kolem deseti minut dobře známe ze služeb jako Seznam či Mall. Do hlavního proudu společenské kulturní konverzace vklouznou jen málokdy, ale jako určité doplnění k filmům a „dlouhým“ seriálům slouží dobře. Je nepochybné, že v zahraničí obdobné krátkometrážní série existují také, nicméně podobně jako u nás až na výjimky nevstupují do širšího povědomí a slouží vesměs jako prostředek k ukrácení dlouhé chvíle či jako tréninkové hřiště pro začínající tvůrce (na krátkých formátech si brousili zuby například režiséři Jordan Peele či Bo Burnham). Platforma Quiby by však z krátkého videa chtěla udělat daleko větší fenomén.
Quibi (zkratka pro Quick Bites – Rychlé kousky) se podařilo získat investici v hodnotě miliardy dolarů a slibuje, že krátké pořady nabídne ve stejné kvalitě, v jaké se točí dlouhé filmy a seriály. Pro platformu se podařilo získat celou řadu předních tvůrců, jako jsou Stephen Spielberg či bratři Russoovi a známé značky, jako jsou Uprchlík nebo Reno 911. Pro filmaře je atraktivní, že jim pro jejich nápady z velké míry zůstanou autorská práva a do budoucna mají možnost se svým dítkem dál nakládat.
Uživatelům Quibi slibuje obsah natáčený tak, aby měl předem na paměti, že bude sledovaný na mobilu. Mluví se tak o tom, že pořady by mělo jít sledovat jak na šířku, tak na výšku. Služba nabídne filmy rozdělené na kapitoly i vyloženě seriály s krátkými epizodami, vedle toho různé zábavní show, zpravodajství apod. Už při premiéře 6. 4. má služba nabízet 50 původních sérií a během prvního roku až 175 sérií (zhruba 8500 epizod). Služba zpočátku bude k dispozici za 5 dolarů měsíčně či za 8 dolarů s reklamou. Z počátku se počítá s uvedením v USA, ale většina streamovacích služeb se dříve či později rozšíří i mezinárodně, takže počítáme s tím, že zvědavci se jednou budou moci s Quibi seznámit i u nás. Zástupci společnosti jsou přesvědčení o tom, že především mezi mladými uživateli je po přehrávání videoobsahu na mobilních telefonech takový hlad, že uvítají možnost sledovat za poplatek zábavu s hollywoodskou úrovní zpracování.
Níže si můžete pustit reklamu vysílanou během Super Bowlu, která se na báchorce s bankovními lupiči snaží ilustrovat, že čas na „Quick Bite“ máte zkrátka a dobře vždycky. Tady najdete výčet projektů, které se pro Quibi v tuhle chvíli připravují.
Co vy na to? Sledujete videoobsah na mobilu? A uvítali byste službu, která by jej nabízela ve výpravném zpracování?