V aktuálním období, které neoddiskutovatelně reprezentuje pandemie nového typu koronaviru a s ním spojená povinná karanténa a omezený pohyb, se celkem logicky nejen české domácnosti ve velkém upínají ke všem možným, hlavně elektronickými, médiím. To je celkem jasná skutečnost, zajímavý pohled však nastává při pohledu na statistiky, které mapují konkrétní hodnoty.
Podle nedávného výzkumu společnosti MEDIAN v rámci projektu adMeter, který se zabývá elektronickým měřením médií, v předminulém týdnu (tj. od 16. do 22. 3.) Češi oproti týdnu předešlému (o kterém jsme psali v nedávném článku) konzumací elektronických médií strávili přibližně o hodinu více. Z původních téměř osmi a půl hodin celková hodnota vzrostla na průměrných 9 hodin a 20 minut o všedních dnech a téměř 10 hodin o víkendech.
Nejvíce času, průměrně 3 hodiny a 22 minut denně, si ze všech médií ukouslo televizní vysílání. V těsném závěsu se s 2 hodinami a 58 minutami nachází webové stránky, dále s 1 hodinou a 3 minutami rádia a nakonec se 46 minutami mobilní aplikace. Když se bavíme o multiscreeningu, tedy situaci, kdy se používají dvě média najednou, vede kombinace televize a webových stránek s 53 minutami následovaná rádiem a webovými stránkami s 14 minutami.
Při konkrétním pohledu na televizní sledovanost zjistíme, jaký kus sledovanosti si pro sebe ukously jednotlivé stanice. Nejdelší čas strávený u obrazovek si připsala Nova s 61 minutami denně následovaná ČT1 a ČT24 s 46, respektive necelými 39 minutami, a Primou s 30 minutami. U všech stanic se oproti poslednímu měření jedná o nárůst o přibližně 10 %.
Metodika projektu adMeter:
Analýzy jsou výstupem elektronického crossmediálního a crossplatformního měření konzumace médií adMeter výzkumné agentury MEDIAN. Projekt adMeter je realizován ve Slovenské a České republice. Umožňuje sledovat, jak celková populace a její různé cílové skupiny sledují televizi, poslouchají rádia, surfují na internetu, nebo užívají mobilní aplikace. Měření v ČR se účastní 1000 respondentů ve věku 15–69 let. Každý respondent v panelu byl pečlivě vybrán, aby byl vzorek reprezentativní podle sociodemografických charakteristik, jako jsou pohlaví, věk či vzdělání, ale i mediálního chování.
Web: www.median.cz
Zdroj: Tisková zpráva, 30. 3. 2020, 09:00, MEDIAN