Už v minulých týdnech výzkumy ukazovaly, jak v časech karantény strmě vzrůstá čas, který Češi stráví u elektronických médií a zejména televize. Tyto průzkumy se však zaobíraly pouze změnami hodnot během jednotlivých týdnů a ne z dlouhodobějšího hlediska. Tím se naopak zaobíraly nově vydané statistiky mediální společnosti Atmedia.
Ty odhalily, že kvůli pandemii sledovanost televizního vysílání oproti stejnému období v minulém roce narostla o celkem podstatný rozdíl. Ten u celé populace činí celých 33 %, ještě větší růst pak zaznamenala sledovanost u mladých diváků do 24 let, a to sice přes 50 %. Ze statistik dále vyplývá, že stoupla zejména sledovanost zpravodajství, ale i kanálů zaměřených čistě na filmovou a seriálovou tvorbu a také na děti.
Stejně jako v minulých týdnech i tentokrát zveřejnila společnost MEDIAN průzkum používanosti elektronických médií v rámci projektu adMeter. Průměrný čas denně strávený u elektronických médií se v minulém týdnu (tj. od 23. do 29. 3.) oproti předešlému měření lehce snížil - z 9 hodin a 16 minut na 8 hodin a 58 minut. Oproti únorovému měření, které dosáhlo průměrné hodnoty 8 hodin a 6 minut, se však stále jedná o značný růst.
Nejvíce času (3 hodiny a 16 minut) Češi stále tráví u televizního vysílání a sledováním webových stránek (2:46). U poslechu rádia a používání aplikací se pak již jedná o znatelně menší čísla (1:04 respektive 0:42). Nějaký ten čas si pak ukousl i multiscreening/multitasking (situace, kdy jsou používána dvě zařízení najednou). Kombinaci televize a webu Češi konzumovali v průměru 53 minut, web a rádio pak 15 minut. Všechny hodnoty, s výjimkou rádia a multitaskingu, se oproti minulému týdnu snížily. V rámci jednotlivých televizních stanic stále vede Nova (0:59) následovaná ČT1 (0:43), Primou (0:31) a ČT24 (0:27).
Metodika projektu adMeter:
Analýzy jsou výstupem elektronického crossmediálního a crossplatformního měření konzumace médií adMeter výzkumné agentury MEDIAN. Projekt adMeter je realizován ve Slovenské a České republice. Umožňuje sledovat, jak celková populace a její různé cílové skupiny sledují televizi, poslouchají rádia, surfují na internetu, nebo užívají mobilní aplikace. Měření v ČR se účastní 1000 respondentů ve věku 15–69 let. Každý respondent v panelu byl pečlivě vybrán, aby byl vzorek reprezentativní podle sociodemografických charakteristik, jako jsou pohlaví, věk či vzdělání, ale i mediálního chování.
Zdroje: Atmedia; iRozhlas; Tisková zpráva, 6. 4. 2020, 15:00, MEDIAN