Už v předchozích řadách sci-fi série Westworld jsme se občas podívali za hranice zábavního parku, ale třetí řada se ve skutečném světě odehrává v drtivé většině času. Což bylo samozřejmě pro tvůrce velkou výzvou. A zatím se zdá, že ji zvládli, protože dosavadní epizody ukázaly propracovanou realitu, která nepůsobí absurdně a je možné uvěřit tomu, že v budoucnu by se podobným směrem mohl náš svět ubírat.
Designér Howard Cummings k tomu poznamenal: "Vize budoucnosti není antiutopická, vlastně se ukázalo, že lidé nakonec zvládli pokořit nějaké problémy."
Zatím jsme se podívali především do Los Angeles, San Francisca a několika asijských lokací. Přičemž natáčení probíhá primárně v Los Angeles, Singapuru a Barceloně. Tvůrci se snažili vybírat futuristicky působící místa a často taková, která kombinují materiály jako jsou sklo, kov a beton s množstvím zeleně.
Specialista na vizuální efekty Jay Worth také prozradil, že vzhled některých budov vytvořených s pomocí triků čistě pro potřeby seriálu, se zrodil v hlavě dánského architekta Bjarkea Ingelse (což je kamarád showrunnera Jonathana Nolana) a poskytl tvůrcům své návrhy.
Určitě jste také zaznamenali, že pokud jde o dopravu ve městech, tak jezdí velmi málo vozidel a ještě jsou některá z nich určena pro více osob. Záměrem tvůrců bylo ukázat, že doprava bude za pár desítek let omezena (tady jako inspirace posloužil zmíněný Singapur, kde platí omezení pohybu vozidel v centru):
"Ideou pro náš svět bylo, 'Pokud vládnou bohatí lidé, jak budou kontrolovat prostředí tak, aby jim to prospívalo?' A způsob, jakým to dělají je to, že omezují všechny ostatní," poznamenal Jay Worth.
Počítačoví "kouzelníci" tak museli nejen odstranit dopravu z měst, jejichž záběry seriál obsahuje, ale také třeba semafory, které v budoucnu už nebudou k vidění (alespoň podle filmařů).
Výraznou součástí dopravy jsou také vznášedla, která přistávají a vzlétají z futuristických plošin, kdy jsou některé vysoko ve vzduchu a jiné se vynořují z vody. Vznášedla vám možná trochu připomínají drony, což není náhoda, právě ty byly inspirací.
V budoucnosti samozřejmě nechybí ani roboti a ve většině případů nebyli vytvořeni kompletně digitálně, ale byl snímán skutečný člověk, který byl později v postprodukci přetvořen na robotickou bytost s tím, že to pomohlo filmařům například s vrženými stíny a podobnými detaily, kterými se pak nemuseli zbytečně zabývat.
Důležitým prvkem třetí řady je ústředí společnosti Delos. Kvůli němu byl o pomoc požádá tvůrce seriálu The Mandalorian Jon Favreau. Ten tvůrcům předvedl technologie, které průkopnicky začal používat jeho Star Wars seriál, kdy se místo zelených pozadí za herce umisťují obří obrazovky, na které se potřebné kulisy (nebo alespoň části kulis) promítají v obřím rozlišení už ve chvíli, kdy jsou herci přítomní na scéně.
Konkrétní inspirací pro budovu s nápisem Delos bylo španělské muzeum jménem Město umění a věd (jeho architekem je Santiago Calatrava), které si tvůrci pečlivě nafotili a pak mnoho prvků použili právě pro ústředí Delosu.
To je povětšinou tvořeno digitálně a to s pomocí herního enginu Unreal Engine, který použí vývojářské studio Epic Games.
Je očividné, že vytvořit svět budoucnosti nebyl pro tvůrce Westworldu snadný úkol, vlastně to byla mravenčí práce, ale povedlo se, na poměry televizní tvorby je Westworld velmi působivý a po vizuální stránce si nezadá s filmovými hity za stovky milionů dolarů.
Jako bonus si můžete prohlédnout zákulisí natáčení scén z takzvaného Warworldu, tedy zábavního parku, kterým umožnil návštěvníkům zažít si druhou světovou válku na vlastní. Scény z Warworldu povětšinou pocházejí ze španělského města Besalú.