O seriálové adaptaci videohry The Last of Us od jejího oznámení slýcháme docela pravidelně, což nás těší. Společně s oznámením jsme se rovnou dozvěděli, že scénář píše Craig Mazin, jehož jméno najdeme v kolonce "scenárista" pod chválenou minisérií Černobyl. I další jména tvůrců budí dojem, že by seriál nemusel udělat předloze ostudu. V nedávném rozhovoru se scenárista maličko podělil o své plány, které se týkají seriálového příběhu.
Příběh hry začíná v roce 2013, kdy kvůli vypuknutí virové nákazy zavládne v USA chaos. V tuto strašnou dobu jsme se setkali s Joelem, který během tohoto zmatku přijde o osobu jemu blízkou. Těžká ztráta a dvacet let se na něm podepsaly a Joel zrovna neaspiruje na nejlepšího společníka roku. Stal se z něj nevrlý samotář a pašerák, který teď musí nedobrovolně dopravit dívku Ellie na určité místo.
Jako samozvaný fanoušek videohry Mazin popisuje svou práci na projektu jako splněný sen. Dále pokračuje, že si fanoušci dělají starosti, když se práva na natočení filmové nebo seriálové adaptace dostanou do rukou lidem, kteří předloze nerozumějí a chystají se ji neuváženě měnit. Takovýhle případ by podle scenáristy u seriálu hrozit neměl, když na projektu společně s ním pracuje Neil Druckmann, který byl klíčovou osobností u první hry i u The Last of Us 2.
Veškeré schválené změny by tam měly být od toho, aby příběh na některých místech doplnily, rozšířily a zlepšily. Zkrátka bychom měli dostat obohacený příběh. Pokud to nebude nějaká zbytečná výplň, která ničemu neuškodí a seriálu to prospěje, tak asi jako proč ne. Zároveň si je Mazin vědom, že adaptace nemusí udělat radost všem a tak zavtipkoval, že se potom zavře někam do bunkru. Tak snad to nebude nutné.