YouTubový kanál Insider připravil video, ve kterém se dopodrobna věnuje product placementu v seriálech a filmech od Netflixu. Streamovací gigant tvrdí, že mu firmy neplatí za to, aby v jeho seriálech a filmech ukazoval jejich značky, ovšem na první pohled je zřejmé, že ve tvorbě Netflixu je nespočet scén, které působí jako klasická placená propagace.
Ve videu, které si můžete přehrát níže, uvidíte nespočet příkladů z oblíbených seriálů i filmů Netflixu, kde je product placement zřetelný na první pohled. Ve video eseji se k problému placené propagace vyjadřuje Dominic Artzrouni ze společnosti Concave Brand Tracking, která se specializuje na mapování zmínek a scén se známými značkami v seriálech a filmech. Concave spočítala, že kupříkladu ve 3. sezóně Stranger Things se objevilo rovnou přes 100 různých značek. A to například limonáda Coca Cola, fast food Burger King nebo vafle Eggo.
Když na obrazovce vidíme tolik známých značek a v některých momentech postavy zcela zjevně deklamují reklamní slogany, jak je možné, že nejde o placený product placement? Video podrobně vysvětluje, že si Netflix protihodnotu vybere jinak. Společnosti jsou zviditelněné na Netflixu a na oplátku propagují spolu se svými produkty netflixovské pořady, což zvyšuje povědomí o streamovacím gigantovi a jeho nabídce mezi potenciálními předplatiteli.
Zdroj: Insider
Foto: Netflix