Věděli jste, že hodina sledování Netflixu je vykoupena vyprodukováním skleníkových plynů o souhrnném dopadu rovnajícím se emisi 100 gramů oxidu uhličitého? Studie vypracovaná v součinnosti se studiem to popisuje jako ekvivalent ujetí čtvrt míle (přibližně 400 metrů) v autu na benzín.
Jako entita, která ekologická poselství otevírá prostřednictvím svého obsahu, se rozhodl Netflix jednat a jít vzorem. Podle slov zevnitř společnosti si v Netflixu „uvědomili svůj dosah skrze pořady o udržitelnosti“. V kontrastu s tím přiznávají, že v roce 2020 vyprodukovali 1,1 milionu tun uhlíkových emisí.
Přibližně polovina emisí pochází z produkce veškerého videoobsahu pod značkou Netflix. Asi pět procent je zapříčiněno distribucí obsahu online. Zbytek vzniká korporátní činností. To zahrnuje kancelářskou práci, nákup zboží a marketing.
Všechno toto je shrnuto ve správě The Story of Sustainability od Emmy Stewart, první referentky udržitelnosti společnosti Netflix. Způsob boje proti těmto nežádoucím efektům rozdělila do tří kroků, které by měli být aplikované do konce příštího roku:
Krok 1: Redukce emisí ve vlastních řadách v takové míře, aby byla v souladu s cílem Pařížské klimatické dohody. Do roku 2030 pak chtějí o 45% snížit emise ze zdrojů, které sami kontrolují a také ty, které nepřímo generují nákupem elektřiny, topení, chlazení apod.
Krok 2: Zachování existujících úložišť uhlíku. Do konce roku 2021 chtějí plně neutralizovat emise, které nemůžou ovlivnit interně. Investice půjdou do projektů, které brání uhlíku vůbec se dostat do atmosféry a do konzervace ohrožených přírodních oblastí, jako například tropické lesy.
Krok 3: Odstraňování uhlíku z atmosféry. Do konce roku 2022 by měli přijít investice do regenerace stěžejních ekosystémů – pastvin, mangrovových porostů nebo do ozdravování půdy. Zde by měl Netflix údajně dosáhnout nulový vliv na životní prostředí.
Množství potřebného environmentálního úsilí bylo stanoveno pomocí nástroje DIMPACT. Jde o výpočetní nástroj a protokol sestavený špičkovými odborníky a světově nejinovativnějšími mediálními společnostmi. Jeho účelem je vyjádřit, jaké “zelené“ akce jsou vyžadovány k vybalancování nepříznivých dopadů digitální činnosti. Kromě toho si Netflix nechal poradit od šedesátky dalších akademiků a svůj plán vydal k posouzení skupině nezávislých expertů.
Do výpočtů nebyla zahrnuta uhlíková stopa předplatitelů Netflixu – provoz a výroba jejich přijímačů, poskytovatelé jejich energií, internetu apod.
foto: Netflix