Vedení Česká televize může slavit, neboť o Vánocích byla nejsledovanější ze všech tuzemských televizních stanic, a to to jak v rámci dne, tak i v hlavním vysílacím čase. Českou televizi měl během vánočních svátků zapnutou každý druhý divák. Celkový podíl na publiku ČT byl v průběhu 24. až 26. 12. 46,88 % a v hlavním vysíláním překročil 50 %.
Na Štědrý den dosáhla ČT s podílem na publiku 61,7 % na svůj historicky druhý nejúspěšnější výsledek. Nejvyšší sledovanost si nepřekvapivě připsala nová štědrovečerní pohádka Jak si nevzít princeznu od režiséra Karla Janáka (O vánoční hvězdě), kterou sledovalo přes 2,6 milionu diváků starších 15 let. O novou pohádkovou klasiku se zřejmě jednat nebude, neboť ohlasy diváků jsou průměrné až běda, ČSFD hlásí 53 % po čtyřech tisících hodnocení.
Podle dat ČT pohádku dosud vidělo přes 3,3 milionu diváků. Jak si nevzít princeznu se stala nejen nejsledovanějším pořadem tohoto roku na všech českých stanicích, ale i čtvrtou nejsledovanější štědrovečerní pohádkou od začátku měření sledovanosti v roce 1997. Pohádka zároveň pokořila rekord v odložené sledovanosti na tuzemském trhu. Odloženě v televizi si ji v průběhu dvou dnů po odvysílání pustilo 958 tisíc diváků starších čtyř let.
Druhé a třetí místo v žebříčku sledovanosti ze dne 24. 12. obsadily Tři oříšky pro Popelku (2,7 milionu diváků) a Pelíšky (2,1 miliony diváků). V letošním seznamu Top 10 nejledovějších štědrovečerních pořadů se nenachází ani jeden titul, který by nevysílala ČT. Nejsledovanějším pořadem Primy byla vánoční klasika Sám doma (641 tisíc diváků) a za Novu to byla pohádka Tři bratři (511 tisíc diváků).
Na Boží hod byl nejsledovanějším titulem první díl Anděla Páně, který si nenechalo ujít přes 2,3 milionu diváků. Na Štěpána si většina diváků prvního dílu zřejmě pustila i pokračování, neboť Anděla Páně 2 sledovalo 26. 12. 2,03 milionu diváků starších 15 let.
Podklady a foto: ČT