Od 1. 6. nepůjde přetáčet reklamy při zpětném přehrávání na stanicích Primy. Prima je první komerční televizí v Česku, která brojí proti přeskakování reklam. Ředitel pro strategii skupiny Prima Lukáš Kubát prohlašuje, že kvůli přeskakování reklam u IPTV poskytovatelů přichází o 300 milionů korun. „Uvědomujeme si, že celý proces implementace je pro všechny strany náročný, snažili jsme se operátorům naslouchat a umožnit jejich zákazníkům nabídnout varianty s výrazně menším množstvím reklamy,“ uvádí Kubát.
Skupina Prima nabídla operátorům různé varianty s výrazně zredukovaným objemem reklamy a nabízí jim zakoupit práva sledovat vysílání zcela bez reklam. K tomu přistoupí například poskytovatel IPTV SledovaniTV.cz. „Z povinnosti nasadit omezení přetáčení reklam nejsme nadšení a víme, že se jedná se o zásah do diváckého komfortu. Předplatitelé si budou moci koupit za měsíční poplatek doplňkový balíček "Prima bez reklam", který jim při zpětném sledování umožní přeskakování reklam automaticky,“ říká obchodní ředitel SledovaniTV.cz Michal Jura.
Cena měsíčního poplatku za balíček Prima bez reklam je na SledováníTV stanovena na 69 Kč. Web SledováníTV uvádí, že cena balíčku je Primou pevně stanovena. Ale například služba Lepší.TV nabídne stejnou funkci za 59 Kč.
Někteří operátoři na nabídku Primy o doplňkovém předplatném nepřistoupí. „S ohledem na striktní požadavky FTV Prima jsme neměli jinou možnost, než funkci posunu vpřed ve zpětném zhlédnutí na jejích kanálech zcela odebrat,“ vysvětluje šéfka obsahu O2 TV Anna Lenerová. Doplňkový balíček umožňující přeskakování reklam na Primě k 1. 6. nenabídne ani Vodafone, T-Mobile nebo Telly.
Odezvou O2 vůči požadavkům Primy bude pokles primáckých kanálů v EPG. Na vyšší pozice, než kanály Primy, se posunou Nova Cinema, Nova Fun, Nova Gold, Nova Action a Nova Lady. „Nova již delší dobu usilovala o viditelnější a pro diváky lépe dostupná místa v seznamu kanálů. Ozývali se nám i samotní zákazníci, kteří chtěli mít stanice Novy po ruce hned – bez nutnosti listovat v EPG. Proto měníme od 1. června pořadí kanálů tak, aby odráželo nejen stále vyšší kvalitu obsahu Novy, ale i zachování všech funkcí, za které si zákazníci v IPTV platí – tedy možnost libovolného přetáčení,“ říká Anna Lenerová.
Prima v souvislosti se zavedením omezení přetáčení reklam vysílá kampaň #Nepřetáčej, která divákům vysvětluje, že příjmy z reklam jsou pro komerční televizi zcela zásadní. Kampaň #Nepřetáčej ukazuje pořady ZOO, Máme rádi Česko a 7 pádů Honzy Dědka, jak by vypadaly v levných kulisách a provedení.
Zdroj: iPrima, O2, SledováníTV, iDnes
Foto: Prima