Když Jeremy Clarkson a spol. opouštěli Top Gear, strhla se o jejich služby válka. Nakonec se nová automobilová show usadila na Amazonu, který za 12 epizod oficiálně zaplatil 160 milionů dolarů. Tuhle částku zpochybňuje jeden z šéfů konkurenčního Netflixu. Společnost o The Grand Tour také usilovala, ale nakonec z boje vyšla zkrátka. Netflix tedy ví minimálně to, jakou částku musel Amazon trumfovat, aby Netflix v zápolení předběhl. A údajně se pohybujeme kolem astronomických 250 milionů dolarů. A to by byla skutečně pořádná pálka. Jeremy Clarkson nicméně tvrdí, že uváděná částka není pravdivá a je mnohem nižší.
Tak či tak je investice do seriálu pochopitelná. Jen ve Spojených státech překonala The Grand Tour trojnásobně premiéru The Man in the High Castle, dosud nejsledovanější premiéru Amazonu. Muže z vysokého zámku si pustilo v prvních třech dnech od zveřejnění 637 tisíc diváků, The Grand Tour 1,954 milionu diváků (v klíčové věkové skupině 18-49). Clarkson, Hammond a May, to je prostě zavedená značka a lidé na ní slyší. Ostatně také v den uvedení nové show si videoslužbu od Amazonu objednalo naráz druhé největší množství zákazníků v historii.
Jistě jste si všimli zmínky o Spojených státech. Amazon je ale globální společnost, která už v tuto chvíli oficiálně operuje na několika trzích a další budou přibývat. Jenže Amazon čísla sledovanosti nezveřejňuje. Sledovanost v USA měří společnost Symphony Advanced Media, která vyvinula moderní alternativu peoplemetrů. Participanti výzkumu sledovanosti si nainstalují na svůj chytrý telefon speciální aplikaci, která pak s pomocí mikrofonu rozezná, na jakou show se díváte a zaznamená to. Aneb Velký bratr ví všechno.
Přikládáme upoutávku na třetí epizodu: