Pán prstenů
Již od dob úspěchu prvního vydání fantasy ságy J.R.R. Tolkiena Pán prstenů uvažovala hollywoodská studia o adaptaci románové trilogie pro stříbrné plátno. Práva na zfilmování nejprve vlastnil Walt Disney a v roce 1968 přešla pod společnost United Artists, kde se uvažovalo o hrané adaptaci, jíž se případně měli zhostit Stanley Kubrick či John Boorman, ale kvůli nákladnosti a náročnosti produkce k natáčení nedošlo. Projekt byl nakonec přiřknut režisérovi animovaných snímků Ralphu Bakshimu, jenž svými celovečerními snímky Fritz the Cat a Heavy Traffic a Coonskin de facto ustanovil kategorii animovaných filmů pro dospělé publikum. Podobně jako ve svém předchozím futuristickém eposu Wizards použil Bakshi i při tvorbě Pána prstenů kombinaci tradiční animace, rotoskopie a postprodukčního filtrování hraných záběrů, díky čemuž docílil reálnějšího pohybu animovaných postav, ale také dokázal vytvořit epické sekvence bitev bez nutnosti nadměrného rozpočtu.
Obsazení filmu Pán prstenů
- Recenze seriálů
7
Recenze: Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora
9
Recenze: Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera
3
Recenze: Resident Evil: Lék patří mezi nejhorší herní adaptace
9
Recenze: 3. série The Boys posouvá hranice zvrácené zábavy
10
Recenze: Arcane - fenomenální animák ze světa League of Legends
- Poslední komentované
1
ČLÁNEK
| 27.10.2024 08:55
2
ČLÁNEK
| 23.10.2024 09:17
3
ČLÁNEK
| 12.10.2024 23:16
2
ČLÁNEK
| 03.10.2024 23:16
1
ČLÁNEK
| 01.10.2024 21:37