Komentáře 15

Mysule | 07.08.2020 11:41
Podle traileru to vypadalo celkem slibně, ale očividně je to zas jenom další SJW propaganda zabalená do líbivého obalu. No, v dnešní době se to dalo čekat.
Artuš určitě černoch nebyl, podle historiků byl Říman a nějaká americká profesorka si může psát stupidních článků kolik chce, stejně nemají váhu, protože víme, jaká dneska panuje v USA cenzura. Zase další racebending, jako už dřív byl v nějaké podobné sr*čce černý Achiles, o kterém existují dochované záznamy jak vypadal. Proto ho taky ve filmu Trója natočeném v normální době hrál Brad Pitt a ne Will Smith nebo Jackie Chan.
Fakt bych chtěla vidět reakce SJW NPCs na to, kdyby někdo vzal nějakou černošskou legendu a nacpal by tam bělocha jako šamana jejich kmene a Číňana jako náčelníka a argumentoval tím, že přece lidi už v těch dobách cestovali a mohli tam být. Z toho by v USA vypukla občanská válka. Ale když někdo przní bělošskou/evropskou kulturu, tak je to "progresivní".
Jako já už ani nevěřím, že jsou ti lidi fakt tak blbí a dělají to opravdu proto, že chtějí bojovat proti rasismu, když sami vidí, jak tím rasismus akorát rozdmýchávají. Podle mě je za tím staré prověřené "rozděl a panuj" a někomu hodně vyhovuje, když poštvává proti sobě různé skupiny společnosti, protože nejednotná společnost se pak líp manipuluje a dobře se z toho dá těžit při volební kampani. Upřímně to myslí možná tak nějací řadoví aktivisti s dost nízkým IQ, co hrajou roli užitečných blbců.

Martin: 100 palců nahoru! Přesně jak píšeš, je to přímo urážlivé vůči těm tzv. "menšinám" (taky vtipné označení, když celosvětově je nejmíň bělochů), jak kdyby ani neměli žádnou vlastní kulturu a mytologii. Stejně tak cenzurování filmů s černými otroky. A otroci jiné barvy pleti jsou teda podle nich OK? Je možné být ještě větší pokrytec?
Připomíná mi to ty SJW blbečky, co je podle nich Django Unchained strašně rasistický film, protože tam pořád říkají slovo "negr" a jsou tam černí otroci. Přitom to je naopak skvěle natočený protirasistický film. Zajímalo by mě, jestli ho vůbec někdy viděli. Protože kdyby jo, tak by to dost drsně nabouralo to jejich černo-bílé (doslova) vidění světa. Třeba že v té době existovali i černí otrokáři. Nebo ta scéna na konci jak se Django mstí záporákům a rozděluje lidi v domě na ty, které hodná propustit a na ty, které hodlá sejmout: "Bílí sem, černí sem." A pak tomu černému sluhovi, co lezl do řiti svým pánům a terorizoval ostatní otroky stejně hnusně jako bílí záporáci řekne: "Ty ne, Stephene, ty jsi přesně tam, kam patříš." protože ve skutečnosti je nechtěl rozdělit podle barvy kůže, ale podle toho, kdo byl hajzl a kdo byl dobrý člověk.
Gorko | 27.07.2020 17:06
Vcera jsem se na to dodival a uplne mi tu recenzi kradete z ust.
Ano ten serial ma potencial, nadupany pribeh, propracovane akcni sceny, velke napeti ale prijde mi ze to nekdy az zahani opatrnosti ne ze bych se mylil.
Problem cislo jedna jsou neprilis zajimave postavy (teda alespon vetsina z nich). Ktere jsou bud otravne nebo az komicke a neprejeme si aby tam byli. Hlavni postava Nimue ani tak otravna neni ale ma malo co nabidnout aby byla vic propracovana. Ten cernej Artus mi celou dobu ani nevadil byt taky mi vubec nevonel. Jedinej Merlin z nich vycnival nejvic, to ze chlasta je asi pomerne jasne kdyz prisel o svou moc.
Krome Merlina se mi libily jeste dve postavy a to jsou Placici mnich a Kral Uther Pendragon. Ostatni postavy jsou bud otravne nebo nesympaticke.
Co se tyce pribehu tak z prvnich 2 epizod jsem byl celkem zmateny a nevedel jsem kdo co je, kde co je atd. Od 3 epizody to uz melo spravny smrnc ktery jsem potreboval (napeti, nadupane tempo, hezka vyprava).
Problem cislo dve jsou nedokoncene dejove linky nekterych postav.napriklad nevime co se stalo s Artusem i kdyz to si ma divak urcit sam ale ne kazdy to tak bere treba ja. A takovych tam je vic coz me celkem mrzi protoze je to zajimavy serial.
Ja osobne mam zanr fantasy rad. Zaklinace jsem videl ale tohle bylo trosku jine maso.
Serial se mi i tak libil zaujal me. Netusim jestli udelaji druhou radu, to mozna podle sledovanosti. Akorat to by nesmeli zabijet hlavni postavu, jak nam serial ukazal uz na zacatku.
Davam taky 6/10
David | 27.07.2020 02:22
pokud to udelaji stejne jako v cursed tak proc ne...pribeh bude furt dobry, protoze tam na to nikdo nepoukazuje pribeh to absolutne nijak nemeni....so why not...make black royal gurads in Asian Legend...who cares.
Martin | 25.07.2020 15:17
Tohle nemá cenu. Zřejmě, když mohl ňějaký černoch teoreticky odcestovat do Evropy, znamená to, že jich tam byly mraky, že byli běžní až typičtí a všichni je brali jako dnes - středověk byl vlastně dnešní Detroit. Doufám, že jich bude dost i v té nové Mulan. Nejlépe na obou stranách. V čínské legendě se budou vyjímat. Mohli by třeba hlídat císaře.
David | 24.07.2020 18:02
Doufam ze umite anglicky https://www.theguardian.com/co… Profesorka a odbornice na Rimskou risi na Cambridge University by vam oponovala. Pokud se nepletu tak Albion a Artus by melo byt cca 4-5 stoleti Britanie...takze dokonce vam tu Mary Beard odkazuje primo na prostredi kde by se melo Cursed odehravat.
S mulan s vami napul souhlasim...co vim tak krome obchodniku by jich tu moc nebylo a i tech by bylo velice malo...prestoze ve 4. stoleti zacala vnikat hedvabna stezka, nemyslim si ze to nejak vyrazne zvysilo prival asiatu do evropy...to prislo az ve 14. stoleti kdy po evrope zacali kocovat romove. Abych si byl ale jisty musel bych udelat krapek lepsi vyzkum, nez vzpominat co si jeste pamatuju ze skoly. :-D
Martin | 24.07.2020 00:31
Ne Davide. Černoši existovali. Jen ne v Albionu. A pokud se tam nějaký osamocený Maur náhodou vyskytl, tak maximálně jako otrok, nějaká podivnost (ostatní se překvapeně divili) nebo nanejvýš cizokrajný kupec (a to spíš jen na březích Středozemního moře, kde se ty kultury asi trochu setkávaly). Určitě nebyli běžným zjevem. určitě nebyli bráni jako rovnocenní. Vsadím se, že nikoho ve 4. století ani nenapadlo brát si jinou rasu. Určitě je nepasovali na rytíře a určitě tam nikdy nevládli.

Opustíme - li hranice tohoto konkretního seriálu tak: žádní černí slované ani germáni s Římem určitě nikdy neválčili, černí centurioni jsou taky mýtus a africký Achilles už je přímo výsměch. A nejlepší je, když mi do té starověké/středověké už tak multikulturní armády či královské rodiny propašují ještě nějakou Mulan.
David | 23.07.2020 23:07
Proc vam vadi cerny (presneji mulat) artus...barva pleti se neresila az donedavna takze nevime jake pleti mohl byt artus...driv byla dulezita vira, nikoli rasa. musime si to priznat...africani byli v evrope i pred nekolika staletimi....a pozor...i pred nekolika tisici lety. Bylo jich tu malo a velice rychle by se jina barva pleti vytratila, ale v dobe kdy se mela odehravat legenda o artusovi nikdo neresil jakou mate barvu pleti...dulezita byla pouze vira. Proto otroctvi v evrope zmizelo celkem rychle, protoze krestan nemohl byt otrokem a v dobe kdy otroci v evrope byli, byli stejne cerni jako bili.
Musim ale uznat ze tvurci to tlaci trochu daleko. Cernosi a Asiati mezi Fey mi nedavali absolutne smysl.
Pokud se ale na cely Cursed budem koukat jako na pribeh z jineho sveta, alternativni reality a budeme na par hodin ignorovat zakony genetiky, pribeh po shlednuti prvnich 5 dilu hodnotim pozitivne.
Dodatek: Alkoholik par set let stary Merlin je uplne super...priznejme si....kdo z vas by nechlastal kdyby zil dnes ale narodil se behem vzniku lutherastvi. Navic nezapomenme na to ze prisel o nejdulezitejsi cast sve identity...
BTW vazne chcete resit rasu v souvisleti s historickou presnosti ve svete kde je magie...ja zapomel...magie je vlastne skutecna a historicky presna. ze? cim driv vam to prestane vadit...tim driv to zacnou vsude cpat protoze to ztrati efekt a bude se dbat vice na realismus. ja jen doufam ze se toho doziju, a ze nebude potreba trpet nelogicke, nebo nepresne veci v serialech jen kvuli par rasistum (na obouch stranach)

Jane, vazne artus prestane byt legendou protoze ho hral cernoch? do woke mam daleko jako pes k mnoukani, ale tohle je az do oci bijici rasismus, to neni pekne ;)

Martine, proc jsou cernosi v historickych kulisach spatna vec? driv cernosi neexistovali? nebo neumeli cestovat?
Jan | 23.07.2020 11:38
"... zřejmě brzy přestanete vnímat to, že jde o netradiční volbu pro tuhle roli."
Nepřestaneme!

Ikony jsou psány(ony opravdu nejsou malovány, ale správný název je"psány")podle určitého kánonu. Ten tvůrci dává volnost, ne však neomezenou. Jestliže překročí kánon, tak již netvoří ikonu.

Když církev svatá(římskokatolická)v záchvatu náboženského fanatismu zničila hlavní chrám Májů, aby tam postavila barokní katedrálu, tak španělský krám suše poznamenal:"Chlubíte se tím, že jste zničili něco jedinečného, jen aby jste tam postavili něco, čeho stojí na stovky po celém světě!"

Legendy mají určitý kánon a strukturu. Umělci a tvůrci se v tomto rámci mohou pohybovat dosti volně. Jestliže však přejedou legendu buldozerem, tak nevytvoří lepší legendu. Zbude po nich jen pustina rozrytá ocelí pásů a radlice. Nic, co by stálo za to předávat nadcházejícím generacím ...
Frend | 23.07.2020 08:16
Pane Martine. Mluvíte mi ze srdce. Naprosto s vámi souhlasím, napsal bych to úplně stejně..
Frend | 23.07.2020 08:16
Pane Martine. Mluvíte mi ze srdce. Naprosto s vámi souhlasím, napsal bych to úplně stejně..
Martin | 23.07.2020 01:45
Uj, omyl. Třikrát to být opravdu nemělo.
Martin | 23.07.2020 01:43
Já opravdu nemám nic proti černochům, ale v historických kulisách mi tohle strašně vadí. Škoda. Předlohu neznám, ale Nimueh byla vždy docela zajímavá postava, čili jsem si dovolil trochu se na seriál s ní i těšit. Bohužel to asi nedám.

Pokud chtějí točit o černoších, proč nemůžou natočit něco o jejich kultuře. Něco z legend asijských, afrických nebo indiánských? Upřímně, kdy naposled někdo viděl kvalitní film o cizích legendách nebo událostech? Kdyby to natočili, budu první lobovat za správné obsazení a historickou a kulturní přesnost. Dokonce bych něco takového viděl rád, jelikož by to bylo zase něco nového a já se něco dozvěděl. Ne. Raději obsadit černocha do každé role, poplácat po hlavičce stylem: "Vaše kultura není dost zajímavá, raději vás napasujeme do naší."

A ještě něco. Zakazovat nebo nevydávat filmy s černými otroky, z důvodu podněcování nenávisti, je asi stejná blbost, jako zakázat filmy o 2. světové válce kvůli podněcování nenávisti vůči Židům. Židé (A ostatní) trpěli a filmy s nimi nám to připomínají a nikdo to jako problém nebere. Proč je to v případě černošských otroků problém. Na jednu stranu aktivisté ječí za práva otroků, jako bych je před 300 lety osobně chytal, ale prostřednictvím médií nutí věřit, že naše rasy jsou nejlepší přátelé už od dob ledových. Popírat holocaust (nebo jakoukoliv jinou katastrofu) a popírat otroctví je přece principiálně totéž - přepisování historie a urážka všech poškozených.
Martin | 23.07.2020 01:43
Já opravdu nemám nic proti černochům, ale v historických kulisách mi tohle strašně vadí. Škoda. Předlohu neznám, ale Nimueh byla vždy docela zajímavá postava, čili jsem si dovolil trochu se na seriál s ní i těšit. Bohužel to asi nedám.

Pokud chtějí točit o černoších, proč nemůžou natočit něco o jejich kultuře. Něco z legend asijských, afrických nebo indiánských? Upřímně, kdy naposled někdo viděl kvalitní film o cizích legendách nebo událostech? Kdyby to natočili, budu první lobovat za správné obsazení a historickou a kulturní přesnost. Dokonce bych něco takového viděl rád, jelikož by to bylo zase něco nového a já se něco dozvěděl. Ne. Raději obsadit černocha do každé role, poplácat po hlavičce stylem: "Vaše kultura není dost zajímavá, raději vás napasujeme do naší."

A ještě něco. Zakazovat nebo nevydávat filmy s černými otroky, z důvodu podněcování nenávisti, je asi stejná blbost, jako zakázat filmy o 2. světové válce kvůli podněcování nenávisti vůči Židům. Židé (A ostatní) trpěli a filmy s nimi nám to připomínají a nikdo to jako problém nebere. Proč je to v případě černošských otroků problém. Na jednu stranu aktivisté ječí za práva otroků, jako bych je před 300 lety osobně chytal, ale prostřednictvím médií nutí věřit, že naše rasy jsou nejlepší přátelé už od dob ledových. Popírat holocaust (nebo jakoukoliv jinou katastrofu) a popírat otroctví je přece principiálně totéž - přepisování historie a urážka všech poškozených.
Martin | 23.07.2020 01:43
Já opravdu nemám nic proti černochům, ale v historických kulisách mi tohle strašně vadí. Škoda. Předlohu neznám, ale Nimueh byla vždy docela zajímavá postava, čili jsem si dovolil trochu se na seriál s ní i těšit. Bohužel to asi nedám.

Pokud chtějí točit o černoších, proč nemůžou natočit něco o jejich kultuře. Něco z legend asijských, afrických nebo indiánských? Upřímně, kdy naposled někdo viděl kvalitní film o cizích legendách nebo událostech? Kdyby to natočili, budu první lobovat za správné obsazení a historickou a kulturní přesnost. Dokonce bych něco takového viděl rád, jelikož by to bylo zase něco nového a já se něco dozvěděl. Ne. Raději obsadit černocha do každé role, poplácat po hlavičce stylem: "Vaše kultura není dost zajímavá, raději vás napasujeme do naší."

A ještě něco. Zakazovat nebo nevydávat filmy s černými otroky, z důvodu podněcování nenávisti, je asi stejná blbost, jako zakázat filmy o 2. světové válce kvůli podněcování nenávisti vůči Židům. Židé (A ostatní) trpěli a filmy s nimi nám to připomínají a nikdo to jako problém nebere. Proč je to v případě černošských otroků problém. Na jednu stranu aktivisté ječí za práva otroků, jako bych je před 300 lety osobně chytal, ale prostřednictvím médií nutí věřit, že naše rasy jsou nejlepší přátelé už od dob ledových. Popírat holocaust (nebo jakoukoliv jinou katastrofu) a popírat otroctví je přece principiálně totéž - přepisování historie a urážka všech poškozených.
.Karel | 22.07.2020 23:52
Celý nápad příběhu je parádní, ale jak někdo může obhajovat obsazení toho ARTUŠE, rozhodně nejznámějšího bílýho krále černým hercem a mluvit o fanatismu a netoleranci v jedný úvaze současně...

Já nevím jak jinak se dá nazvat takový krok než fanatickým ustupováním společnosti černochů kteří se vymezují na základě barvy svojí pleti vůči příslušníkům jiný pleti a netoleranci k odkazu tak velký postavy krále jedný etnický podskupiny lidí bělochů.
Je to pokrytectví nebo strach z fanatismu? Já si myslím že většina lidí tyhle názory přejímá ze strachu z následků přívrženců fanatismu pokud tak neudělají...

Přidat nový komentář

Šéfredaktorkou webu je Petr Slavík, e-mail serialy@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail studio@koncal.com

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2016 – 2024 FandimeSerialum.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest

Zavří reklamu