Podobností s upírskými seriály, seriálovým Constantinem i jinými mysteriózními seriály je v novince Midnight, Texas požehnaně. Tvůrci se ani nesnaží zakrýt okaté vykrádání jak seriálových tak filmových předobrazů a servírují na stanici NBC seriál těžící z nadpřirozena a mysteriózních prvků (zdánlivě) maximum. Nevím na kolik je novinka podobná svému literárnímu vzoru od autorky Charlaine Harris (Pravá krev), ale i tak musím říct, že tolik podivných postav snad nebylo ani v mém oblíbeném Hemlock Grove.
Však posuďte sami. Hlavním hrdinou v podání Françoise Arnauda (Mrtvý bod) je zde spirituální médium, které dokáže vidět duchy zemřelých a démony kamkoli se podívá, kvůli dluhům utíká do zapadlého městečka v Texasu, kam ho pošle jeho zemřelá babička, protože je to prý to “nejlepší“ místo k úkrytu. Tady potkává další podivné figurky, jako na příklad: padlého anděla, upíra vysávajícího energii, další verzi nevěsty Kill Billa, tygří variaci na vlkodlaka (tygrodlaka?), afroamerickou verzi Sabriny mladé čarodějky, nadpřirozeně schopného rváče a další. Mimochodem tento výčet nezahrnuje tak třetinu postav, která očividně něco skrývá, ale do pátého dílu ještě neodkryla svou schopnost / dávnou krutou minulost.
Tohle panoptikum díky své různorodosti nabízí nespočet možných scénářů a podzápletek, které by šly při správném scenáristickém úchopu těžit i několik sérií, jenže jak už to tak u levnějších seriálových produkcí dopadá, s Midnight Texas to není tak jednoduché. První dva díly se mi vskutku líbily, bylo to takové to pravé guilty pleasure, které vždy jednou v týdnu zabaví. Bavilo mě odkrývání historie a schopností postav a epizodní zápletky mi ani moc nevadily. S přelomem třetího dílu však nastalo rozčarování z toho, že ono odkrývání je velmi pozvolné, řešení situací repetitivní (všechny figurky se vrhnou spolu do akce a společnými silami netvora zneškodní). Bohužel ono řešení různých hrozeb si je (zatím) navzájem velmi podobné a není ničím překvapivé.
Vztahy postav také nějakou tou hloubkou neoplývají a většina zvratů je jak vycucaná z prstu nebo jasná pár minut po začátku epizody. Některé podzápletky se řeší i vícero dílů, ale zajímavé zrovna dvakrát nejsou. Od začátku série je zřejmá jedna velká hrozba, která zatím jen z povzdálí nabírá na síle a víc na sebe neupozorňuje. Je polovina série a já mám silný dojem, že tento hlavní strašák přijde nejdřív v druhé sérii (pokud vůbec nějaká bude).
Režijně na tom Midnight, Texas není špatně. Vizuální efekty i přes svou televiznost špatné nejsou. Stejně tak ani kamera nebo rockový hudební doprovod jak z Lucifera nehýří negativy. Hlavní problém je asi v PG13 pojetí, které zabraňuje větším brutálnostem, krvavosti a celkově drsnějšímu pojetí, které by si takovéto postavy zasloužily (jako např. z ranku Hemlock Grove či Stranger Things). Seriál působí až moc teenage a díky slabému scénáři je těžké se jím nechat zaháčkovat.
I přes jasné vady, mi však alespoň pár postav v čele s hlavním sympaťákem nechávají v očekávání, že se hlavní linka pořádně rozjede a dočkáme se nějakého rozřešení. Bylo to od NBC moudré, že se rozhodla nasadit novinku v letním slotu, kdy krom pár výborných titulů (sedmá Hra o trůny, druhý Preacher či třetí Rick and Morty) je na obrazovkách a poslední týdny i v kinech vskutku prázdno, a tak díky tomu takovýto žánrový béčkový mix dokáže zaujmout. Pokud máte nedostatek fantasy seriálů s upíry, duchy, čarodějnicemi a tygrodlaky, tak neváhejte (nic jiného asi ani neseženete), pro ostatní je to však jen celkem nezajímavá seriálová výplň.