George R. R. Martin zobrazuje ve fantasy světě Hry o trůny rozmanité kultury a náboženství. Ačkoliv jsou smyšlené, lze najít spoustu podobností s kulturami reálného světa. Spisovatelovu inspiraci z historie jsme ostatně přiblížili už v předchozích článcích u postav, následně u událostí a míst. Na území Sedmi království se setkáváme i s nejrůznějšími typy spolků, organizovaných buď na územním či kulturním základě, nebo podle stejných zájmů. Pojďme se podívat na jejich historické paralely.
Dothrakové a Mongolové
Dothrakové jsou kočovní páni koní, kteří žijí na travnatých pláních Východozemí, zcela mimo Svobodná města. Cestují v seskupeních známých jako khalasar, přičemž vůdce každé skupiny je nazýván khal. K naplnění svých potřeb používají výhradně sílu a donucovací prostředky. Obklopují se otroky a výraz děkuji v jejich jazyce neexistuje. Síla a moc každého khala závisí na délce jeho vlasů. Svou hřívu si ustřihnou, jedině když jsou poraženi.
Mongolové byli etnickou skupinou pocházející z Mongolska a dalších okolních oblastí. Nejednalo se o pospolitý národ, spíše o roztroušené kočovnické kmeny, které sjednotil ve 13. století Čingischán. Svá stáda pásli po stepích, proto se museli často přesouvat. Patřili mezi vynikající válečníky, obsadili přes půl Asie a část Evropy, pod vedením Čingischána dobyli 30 zemí. Vyznačovali se malými hbitými koňmi, lukem a šípy a měli brutální pověst. To od Dothraků opravdu nemá daleko... Velká část zdrojů navíc popisuje, že Mongolové byli přirovnáváni k netvorům a lidským zrůdám, a to nejen kvůli bezprizornímu plenění, ale i kvůli sadistické povaze.