4. Don Draper (Mad Men)
Většina lidí žije zástupný a předvídatelný život, který pro ně společnost nalinkovala ještě dříve, než si uvědomili, že vlastně nemají na výběr nic jiného, než přistoupit na hru, která existovala dávno před tím, než se narodili. Výsledkem toho je, že většina z nás je přesně tím, kým se zdá být. Jestli ovšem existuje postava, na kterou platí slavné pořekadlo „není tím, kým se zdá být“, tak je to bezesporu Donald Draper. Svět reklamního průmyslu 60. a 70. letech si už dlouho říkal svou přitažlivou atmosférou o hlubší analýzu, která ovšem přišla až v roce 2007 se seriálem Mad Men. A navzdory atraktivnímu prostředí doby, která dala vzniknout masovému marketingu a cílené reklamě tak, jak ji známe z dnešní doby, to byla především postava Dona Drapera, která fascinovala diváky a zajistila, že se budou k postavám a jejich příběhům ve zlaté éře Ameriky pravidelně vracet.
Na první pohled se zdál být Don ztělesněním amerického snu: bohatý, úspěšný, charismatický a skvěle vypadající. Byl mužem, který při vstupu do místnosti okamžitě strhl veškerou pozornost na sebe. Ženy jej milovaly a muži jím potají chtěli být. Navzdory všeobecně vystavované fasádě byl ovšem přesným opakem spořádanosti a počestnosti. Nejsilnější stránkou Mad Mena je právě pomalé poznávání a pronikání do skutečné podstaty osobnosti Dona Drapera, coby silně traumatizovaného jedince, neschopného se po emoční stránce spojit s jinou osobou a tak se pro něj stala celá jeho existence jednou velkou šarádou předstírání života ve společnosti, které nebyl schopen rozumět.