Neskutečná komplexnost
Celá nevyhnutelnost se nevztahuje jen na příběh Jimmyho, ale i na příběhy všech ostatních postav. Volejte Saulovi svět, který vybudoval Perníkový táta, prozkoumává do mnohem větší hloubky. První série je soustředná vesměs na Jimmyho, v dalších sledujeme nové postavy, které jsou stejně důležité, jako Jimmy. Je mezi nimi drogový boss Gus Fring (Giancarlo Esposito), Jimmyho bratr Chuck McGill (Michael McKean), pravá ruka Guse, bývalí policista Mike Ehrmantraut (Jonathan Banks) a právnička Kim Wexler (Rhea Seehorn). Některé postavy známe z Perníkového táty, ostatní jsou nové. Všechny mají neskutečné množství vrstev, procházejí vývojem stejně jako Jimmy a mají své vlastní příběhové linie. I s nimi se ovšem táhne tragická aura. Osudy Mikea a Guse známe z Perníkového táty, Gusovo snaha vybudovat impérium a Mikeův pokus o zajištění rodiny tak mají hořkokyselou pachuť. Ať se ve Volejte Saulovi snaží, jak chtějí, osudu neutečou. Postavy, které v Perníkovém tátovi nejsou, představují velké otazníky v mozaice příběhů. To, že se kolem právníka Saula nepohybovaly a teď jsou pro jeho život tak důležité značí, že je nečeká nic dobrého.
Množství postav nám také odkrývá nové a nové části světa, které jsme v Perníkovém tátovi jen letmo navštívili. Svět proto působí větší a hlubší. Akce každého, mají přímý vliv na ostatní charaktery. Plejáda příběhů je navíc propracována do nejmenšího detailu. Poklona patří hlavním tvůrcům Vinci Gilliganovi a Peteru Gouldovi a všem jejich scenáristům. Mnoho diváků se na seriál přestalo dívat, kvůli jeho pomalému tempu. Ale právě pomalé tempo stojí jako pevný základ pro komplexnost seriálu.
Jimmy se navíc nemění ze slušného, vyhořelého učitele chemie na největšího drogového bosse, jeho charakterová změna není tak výrazná, přesto ji sledujeme ve stejném počtu epizod. Je daleko detailnější, odráží se v menších věcech a ve všelijakých drobnostech, které postavu provázejí. Změny v chování můžeme sledovat ve způsobu, jak Jimmy hovoří se seniory, čistí si zuby, obléká se, strhává lepící pásků ze zdi a tak dále. Zvraty mají navíc mnohem větší efekt, jelikož jsou velké události dávkovány pomaleji. Když někdo stiskne spoušť, cítíte to zkrátka více než v Perníkovém tátovi. A i když má seriál pomalé tempo, tak je třeba říct, že pozdější série nepouštěj nohu z plynu a ty nejlepší přestřelky najdete právě tady.