Streamovací gigant Netflix to zkouší postaru a ve Francii testuje klasické lineární vysílání. Proč? Neboť někteří uživatelé nadávají na to, že jsou přehlceni obsahem a nedokáží se rozhodnout, co si mají pustit. Z tohoto důvodu jim Netflix nabídne pomocnou ruku a naservíruje jim výběr z filmotéky. Důvodem budiž i fakt, že konkurence na poli streamovacích služeb je obrovská a Netflix si chce za každou cenu udržet každého předplatitele. Zmíněný lineární formát by mohl dopomoci k tomu, že budou spokojenější i tradičnější diváci, kteří jsou navyklí na staré pořádky. Nový kanál nese název Netflix Direct, vysílá čtyřiadvacet hodin denně a bez reklam. Nutno zmínit, že formát vysílání se liší od dříve představeného "náhodného přehrávání". Ten má v sobě zabudovaný algoritmus beroucí v potaz vaší historii a pokouší se uživateli nabídnout tituly nejbližší jeho předpokládanému vkusu. Netflix Direct toto nenabízí a vysílá shodný obsah všem zájemcům.
Oficiální vyjádření Netflixu k novému formátu zní takto: "Ať už vám chybí inspirace, či se s Netflixem teprve seznamujete, nyní máte možnost okusit obsah bez toho, aniž byste museli vyhledat konkrétní titul. Můžete se tak nechat překvapit rozmanitostí a bohatostí netflixovské knihovny."
Kanál Direct v tuto chvíli není dostupný v celé Francii, nýbrž pouze jen v některých regionech. Do konce roku by však mělo dojít k rozšíření této služby po celé zemi. Ve vysílání budou moci diváci nalézt jak francouzské tituly, tak i kousky ze zbytku světa. Jak se lineární formát osvědčí, to je zatím ve hvězdách, ale je patrné, že mrmlajících předplatitelů asi nebude úplně málo, tudíž projekt by nemusel mít krátkého trvání. Na první pohled se tento počin jeví jako krok zpět, ale na druhou stranu je sympatické, že se Netflix snaží uživatelům vyhovět.
Foto: Netflix