Televizní sféra v posledních letech prochází obrovskou revolucí, za kterou stojí nástup a skutečně masivní úspěch streamovacích platforem. Streamovací boom můžeme n akonto přičítat především Netflixu, který celému trhu navíc dodnes alespoň v počtu předplatitelů poměrně suverénně dominuje. Jak jsme podrobně popisovali v nedávném článku, v posledních měsících se mu postupně přibližuje konkurence, to však nic nemění na tom, že by bez Netflixu konzumace filmů a seriálů z domova nebyla vůbec stejná.
Obrovský vzestup Netflixu je zajisté zajímavým tématem, možná ještě více fascinující je však jeho samotné fungování. Právě tomuto materiálu se ve své nové knize nesoucí jméno No Rules Rules věnují CEO a zakladatel společnosti Reed Hastings a spisovatelka Erin Meyer. Publikace, která svým způsobem funguje jako byznysová příručka, popisuje neortodoxní způsoby, jakými je Netflix veden - například se bavíme o neexistujících pravidlech pro dovolenou nebo výdaje, klíčové pozici zpětné vazby a dalších inovativních postupech.
Kniha se aktuálně dočkala českého překladu pod názvem Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět, přičemž je od 30. listopadu dostupná v knihkupectvích. Nemuselo by se tedy vůbec jednat o špatný vánoční dárek nejen pro začínající podnikatele.
Níže si můžete na závěr pustit zajímavé video, ve kterém přístup Netflixu k vedení spolčnosti popisují zaměstnanci.
Foto: Jan Melvil Publishing, Netflix
Zdroj: Jan Melvil Publishing