Netflix dál razí „beranidlovou strategii“, kdy oponenty přetlačuje hrubou silou – tedy pestrostí rozmanitého obsahu, který je schopný zaujmout širokou skupinu diváků. Zatímco kupříkladu Disney+ přistupuje k výrobě exkluzivních streamovacích pořadů více chirurgicky a v následujících letech hodlá ročně investovat do novinek zhruba 8 miliard, Netflix jen v letošním fiskálním roce plánuje utratit za pořady 17 miliard amerických dolarů.
A náklady na útratu budou dál narůstat. V roce 2026 by se mohlo utrácet už 26 miliard. Už částka 17 miliard je přitom rekordní. V loňském pandemickém roce se utratilo necelých 12 miliard a v roce 2019 14 miliard. Netflix nový obsah přitom vnímá jako jeden z klíčových nástrojů rozšiřování své uživatelské základny. Ta v letošním prvním kvartálu rostla pomaleji, než se předpokládalo.
Výhledově Netflix chtěl v prvním čtvrtletí nabrat 6 milionů nových zákazníků, namísto toho získal 4 miliony zákazníků. Jako důvod nevnímá nasycenost trhu nebo nástup konkurence, ale primárně pandemii. A to ze dvou pohledů. V loňském roce byl kvůli tomu, že byli lidé hodně doma, přírůstek předplatitelů nad očekávání vysoký (ve srovnatelném prvním kvartálu skoro 16 milionů nových uživatelů). Řada potenciálních zájemců tedy přestala otálet s objednáním služby dříve. A kvůli celosvětové pandemii se výrazně zbrzdila produkce. Netflix tak mohl divákům nabídnout daleko méně novinek i pokračování oblíbených seriálů.
Výrazný nárůst množství přidávaného obsahu se předpokládá ve druhé polovině roku, kdy už půjde sklízet ovoce obnoveného natáčení mnoha projektů, které se po zavedení bezpečnostních protokolů i v čase pandemie znovu vrátily před kamery. Předpokládá se, že do budoucna bude Netflix vyrábět daleko větší množství mezinárodního obsahu, protože na mezinárodních trzích je větší potenciál k růstu než v anglicky mluvících teritoriích.
Zdroje: Deadline I, II, Variety, The Hollywood Reporter