Ve Spojených státech už několik let v kuse zuří válka streamovacích služeb, kdy se v podstatě žádnému velkému hráči nejen filmového průmyslu nelíbí výsostné postavení gigantického Netflixu a snaží se ukrojit si svůj kus koláče. Ve výsledku se platformy objevují jako houby po dešti - jen loni se v USA objevilo několik nových projektů, z nichž můžeme jmenovat například HBO Max, Peacock nebo mobilní propadák Quibi. Na samotném konci uplynulého roku se pak vynořil další ambiciózní rival, za kterým tentokrát stojí dokumentární stanice Discovery.
Jak jsme psali už ve starším článku, nová platforma Discovery+, která si svůj debut odbyla 4. ledna, pod svá křídla bere tvorbu hned několika dokumentárně střižených kanálů, mezi jinými zejména Food Network, HGTV, TLC, Animal Planet nebo Travel Channel. Společnost se chlubí sebevědomými odhady do budoucna - podle jejího CEO Davida Zaslava služba v budoucích letech doufá v „desítky milionů uživatelů”. Jedná se o ambiciózní prognózu, která by však mohla stát na slibných základech.
Ve velké míře by mohla pomoci i dohoda, kterou Discovery nově podepsalo s operátorem Vodafone. Díky několikaleté smlouvě budou podle informací serveru Deadline kanály pod značkou Discovery nadále dostupné uživatelům služeb Vodafone na 12 evropských trzích, mezi které se řadí i Česká republika. V návaznosti bude většině z těchto trhů dostupná právě i Discovery+. Vydání služby však proběhne v každé zemi zvlášť během příštích dvou let, přesné datum tuzemské premiéry tudíž neznáme.
Foto: Discovery
Zdroj: Deadline